woensdag 22 oktober 2008

I Love Wonder Woman

Een paar weken geleden ging ik met mijn vriendinnen naar een verkleedfeestje. Voor mij is dit nog veel leuker dan voor vele anderen omdat ik vanaf jongs af aan al helemaal gek ben op verkleden. Ik besloot als Wonder Woman te gaan.

Wonder Woman is een fictieve superheldin uit de strips van DC Comics. Ze werd bedacht door William Moulton Marston. Hij baseerde het personage op zijn vrouw Elizabeth Holloway Marston en zijn geliefde Olive Byrne. Wonder Woman was een van de eerste vrouwelijke helden in de strips, en is tevens een van de bekendste. Tussen 1975 en 1979 verscheen er op twee Amerikaanse zenders de tv serie Wonder Woman gebaseerd op het gelijknamige personage van DC Comics. De hoofdrol werd vertolkt door Lynda Carter.

Nadat ik de foto van mijn outfit (die ik zelf heb gemaakt, zie bovenste foto) naar Charlie in Australië stuurde kreeg ik een mailtje terug van een nieuw boek "Wonder Woman of America". Wow een conferentie voor vrouwelijke super helden, de hele dag als super held met vele andere super helden. Mocht iemand zoiets weten in Nederland hou me dan zeker op de hoogte. Hier onder wat kiekjes uit het boek en natuurlijk de echte Wonder Woman en bovenaan ben ik met Stevie Wonder:)




Geen opmerkingen: