maandag 16 maart 2009

Richard Avedon bij FOAM








Dit weekend was ik lekker twee daagjes in Amsterdam. Het is een fantastische stad en ik sliep in een fantastisch grachtenpand helemaal super de lux:) Natuurlijk heb ik lekker rondgelopen, het was er gisteren en vandaag prachtig weer voor. Vandaag heb ik ook een beetje cultuur gesnoven. Vanmorgen ben ik begonnen bij FOAM het fotografiemuseum. Er is daar een overzichtstentoonstelling van fotograaf Richard Avedon. In de jaren 50 speelde hij een belangrijke rol bij het ontwikkelen van modefotografie. Verder heeft hij prachtige foto's gemaakt van Andy Warhol en The Factory. Er is ook een prachtige foto te zien van Marilyn Monroe, waar ze zo kwetsbaar overkomt. Ook de foto's van zijn vader die hij in de laatste jaren van zijn leven fotografeert zijn heel mooi.
Deze tentoonstelling is nog te zien tot 13 mei en wat mijn betreft een echte aanrader voor vintage liefhebbers.
Nu weer lekker thuis op de bank in Rotterdam...heerlijk ik ben thuis...maar bedankt Amsterdam voor de gezellige dagen!

Geen opmerkingen: