woensdag 26 september 2007

Pin up Girl




Ik ben gek op alles Pin-Up. Ik ken eigenlijk weinig meisjes die dat niet zijn trouwens. Het is natuurlijk niet feministisch verantwoordelijk, maar sinds we vandaag de dag zelf uitmaken wat dit is kan het natuurlijk gewoon allemaal. Een toffe site om kennis te maken met de oude Pin-Up cultuur is de Pin Up Files deze gaat over Pin Up kunst en toont veel van de kunstenaars die met name tijdens en na WOII erg bekend zijn geworden. Vargas (zie plaatje zijkant met roze pakje) is één van mijn favoriete Pin Up Tekenaars. Er is onlangs een tof nieuw boek van hem uitgekomen. Ik hou ook van de Pin Up van nu. Neem nou Dita von Teese, ik heb zoveel respect voor iemand die elke dag zo'n kunstwerk van zichzelf kan maken. Ik zou dat graag doen, maar heb er het geduld en de tijd gewoon niet voor. Soms is een spijkerbroek echt noodzaak:) Ik ga wel vaak geheel in vintage stijl gekleed dan voel ik me het lekkerst, het vrouwelijkst. Ik heb ook een kledingmaker gevonden die de mooiste vintage creaties voor me kan namaken. Natuurlijk loop ik het liefst in origineel, maar een goed kopie kan ook mooi zijn en soms noodzakelijk. Ik hoor bijna dagelijks in de winkel mensen die zeggen "ja maar wanneer moet ik dat nou aan?" Ik zeg dan altijd "nu vandaag, je kan het gelijk aanhouden":) Het is nou eenmaal niet voor iedereen dat begrijp ik, maar soms baal ik dat mensen dan alleen in de winkel komen voor jaren 80 topjes en laarsjes en die dan combineren met een strakke spijkerbroek zoals iedereen, terwijl er zoveel mooie, echte vintage stukken te verkrijgen zijn...aaah is zal stoppen...kleine frustratie op zijn tijd moet kunnen toch....hihi

Geen opmerkingen: