zondag 9 maart 2008

I love Blythe


Een jaar of vijf geleden zag ik in een winkeltje ik Australië een fantastische pop die me direct fascineerde...haar naam was Blythe. Ze heeft ogen die je met een touwtje in vier verschillende kleuren kan veranderen! Ik betaalde de $250 en nam haar mee naar huis. Sindsdien heb ik nog drie zusjes gekocht die allemaal even lief en mooi zijn. Natuurlijk moest ik het verhaal weten achter deze poppen en dat bleek interessanter dan ik dacht:

Blythe is ontstaan in 1972, zij werd toen door Kenner op de markt gebracht maar heeft het helaas maar 1 jaar vol gehouden. De onbegrepen pop met de grote ogen die met een mechanisme 'van kleur' konden veranderen door de ogen opzij te draaien, redde het niet bij het grote publiek. De fotografe Gina Garan heeft voor Blythe's comeback gezorgd. De nieuwe Blythe wordt in licentie geproduceerd door Takara onder de term Neo Blythe. Naast deze nieuwe Blythe worden er nu ook Petite Blythes geproduceerd, deze kleine popjes hebben slaapoogjes en buigbare beentjes.

Ook goed om te weten...als jij toevallig in het enige produktie jaar 1972 zo'n pop hebt gekregen en hebt bewaard je daar nu $2500 voor kan krijgen. Echte Blythe verzamelaars betalen dus de hoofdprijs voor dit speeltje...en waarom ook niet...she's the best!

verkrijgbare boeken Blythe Style en This is Blythe

Geen opmerkingen: