donderdag 17 april 2008

Esquire in the 60's






Ik heb van de week een heel tof tweedehands boek gekocht met Esquire covers uit de jaren 60. Die met Andy Warhol in het Campbell's soepblik is mijn absolute favoriet. Als ik deze covers zie en er zitten nog veel meer goede covers in het boek dan ben ik zo blij om te zien dat er echt werd nagedacht over slimme covers die echt ergens over gingen.
De cover van Virna Lisi met het scheerschuim op haar gezicht is zo sterk en zegt zoveel over de visie in een post-feministisch Amerika. Eigenlijk lijkt het of ze toen een betere visie hadden over het weergeven van deze issues dan men nu vaak lijkt te hebben. Sowieso zijn deze covers vooruitstrevend te noemen zeker als je ze plaatst binnen de tijdsgeest. Als je hem dus ooit ergens tegenkomt dan is het zeker een must om mee te nemen (isbn 1-885254-24-5). Terwijl ik liep te struinen tussen de tweedehands boeken zag ik dat ze twee edities hadden liggen van ‘dressing up vintage’ wat 1 van mijn favoriete vintage geschiedenis boeken is. Als je dus in de buurt bent van de Slegte in Rotterdam dan liggen ze bij de tweedehandboeken bij afdeling mode!

Geen opmerkingen: